Temat: Projekt foto "Rodzina Człowiecza", szukam osób. (1/1) - Body Piercing Forum

TEMAT: Projekt foto "Rodzina Człowiecza", szukam osób.

Projekt foto "Rodzina Człowiecza", szukam osób. 11 lata 1 miesiąc temu #1023

  • Sid36
  • Sid36 Avatar
  • Offline
  • Świeżak
  • Posty: 1
  • Oklaski: 0
Witam serdecznie,

Zacznę od tego:
Jestem studentem fotografii na Uniwersytecie Warszawskim. Samą fotografią zajmuję się od 5-6 lat, obecnie jest to dla mnie jakieś źródło zarobku. Pracuję dla różnych portali internetowych na stanowisku fotografa, jako wolny strzelec, udzielam korepetycji dla uczących się osób, asystuje w studio itp., obecnie także odbywam praktyki fotograficzne w jednej z większych warszawskich galerii.

Intro:
Jedną z prac zaliczeniowych ostatniego semestru było zrobienie cyklu fotograficznego pt "Rodzina Człowiecza". "Rodzina Człowiecza", jedna z najważnieszych wystaw fotografii w historii tej sztuki. Ukazała się ona w 1955r, której kuratorem był sam Edward Steichen. Składała się ona z ponad 500 zdjęć z prawie 70 krajów. Na ramach "Rodziny Człowieczej" swoje prace pokazali fotografowie tacy jak Robert Capa, Henri Cartier-Bresson, Mathew Brady, Irving Penn, Alfred Eisenstaedt, Dorothea Lange i wielu wielu innych - największe nazwiska w historii fotografii. Biorąc którykolwiek podręcznik związny z fotografią,
na pewno odnajdziecie tam niejedno z tych nazwisk. To oni ukształtowali fotografię.

O co chodzi:
Po tych ponad 60 latach, powstała idea by ten projekt odrodzić i zrealizować go w czasach nam współczesnych. Instytut Fotografii na Uniwersytecie Warszawskim jest jednym z tych którzy podjęli się 'reaktywacji' projektu, podobnie warszawska Akademia Sztuk Pięknych.
Prawdopodobnie nie tylko warszawskie ośrodki się tym zajęły, ale nic nie wiem o innych szkołach w Polsce, którzy postanowili tą "Rodzinę Człowieczą" ożywić.